Divadlo Husa na provázku: Hordubal (ach, stůl, židle, světlo a sloup)
Dramatizace: Josef Kovalčuk
Režie: Jan Antonín Pitínský
Dramaturgie: Miroslav Oščatka, Josef Kovalčuk
Scéna: Jan Štěpánek
Kostýmy: Jana Preková
Hudba: Petr Hromádka
Pohybová spolupráce: soubor DHNP
Korepetice: Martin Jakubíček
Inspice: Daniela Cádrová
Stážisté: Jakub Šmíd (FAMU) a Marta Stosio (JAMU)
České premiéry 6. a 8. března 2010 ve velkém sále Divadla Husa na provázku.
Hordubal Vladimír Hauser
Polana Eva Vrbková nebo Andrea Buršová
Hafie, jejich dcerka Martina Krátká
Štěpán Manya Robert Mikluš
Vasil Gerič, starosta Krivé Josef Králík
Andrej Pjosa, řečený Husár Michal Dalecký
Berkovič, hospodský Michal Bumbálek
Gejza Fedeleš Tomáš Sýkora
Marta Fedelešová Kateřina Jebavá
Juliana Varvarinová Anežka Kubátová
Marja Jánoš Ivana Hloužková
Cikánka Ivana Hloužková
Notář Milan Holenda
Gelnaj, starší strážmistr Pavel Zatloukal
Biegl, mladší strážník Jiří Hajdyla
Doktor Milan Holenda
Předseda soudu Michal Bumbálek
Státní zástupkyně Gabriela Ježková
Advokát Michal Dalecký
Mechajl Hordubal Vladimír Hauser
Oxeňa, jeho žena Eva Vrbková nebo Andrea Buršová
Míša, pastýř Jiří Pecha
Jan Antonín Pitínský
Divadelní vzdělání získal J. A. Pitínský v letech 1978–81, kdy byl inspicientem Divadla na provázku. Možnost být na zkouškách režisérů zakladatelské generace tohoto divadla — Petera Scherhaufera, Evy Tálské a Zdeňka Pospíšila poskytla absolventu knihovnické nástavby evidentně lepší divadelní základy, než jaké přinášelo tehdejší divadelní školství. U Evy Tálské byl např. u zkoušení inscenací Markéta Lazarová, u Petera Scherhaufera u Vesny národů , Dámy s kaméliemi 79, pro Scherhaufera připravil první verzi scénáře podle Dostojevského Bratří Karamazových ( uváděno pod názvem Karamazovci, Pitínský si tu několikrát zahrál Aljošu), u Zdeňka Pospíšila např. v Bramborovém dni nebo Dlouhé cestě. Dále už šel vlastní cestou, založil vlastní generační seskupení Tak-tak (Lyrické agrese) a Ochotnický kroužek (Amerika, Ananas, Matka, atd.). Stal se spoluzakladatelem projektu Kabinet múz, byl režisérem HaDivadla a potom se vydal na dlouhou cestu napříč českými, moravskými i slovenskými divadly, během které několikrát získal ocenění za nejlepší inscenaci roku (Sestra úzkost v Dejvickém divadle, Jób v HaDivadle, Ritter, Dene, Voss a Divadelník v Divadle Na zábradlí, opera Dido a Aeneas v Divadle J. K. Tyla v Plzni) a fascinoval mimořádnými inscenacemi, z nichž zmiňme alespoň: Touha stát se indiánem (Marta, studio JAMU), Její pastorkyňa, Smrt Hippodamie, Rok na vsi (Městské divadlo Zlín ), Maryša, Markéta Lazarová, Tristan a Isolda, Radúz a Mahulena (Národní divadlo, Praha), Příhody lišky Bystroušky, Bratři Karamazovi (Slovácké divadlo v Uherském Hradišti), Nora (Divadlo v 7 a půl, Brno), Rosmersholm (Národní divadlo, Brno), Renata Kalenská — Lidové noviny (HaDivadlo), Marné tázání nebes (Divadlo Archa, Praha), Vějíř s broskvovými květy (Divadlo v Dlouhé, Praha), Komora — Posledná cesta do Bee (Divadlo Stoka, Bratislava), Romeo a Julie ( Divadlo Astorka, Bratislava), Maryša (Národné divadlo, Bratislava). V Divadle Husa na provázku v minulých letech nastudoval Hvězdy nad Baltimore a Evangelium podle sv. Lukáše. (jk)

Cena: | 290 Kč |
---|---|
student/senior: | 190 Kč |
velký sál / sezení číslováno
délka: 2 h 20 min.
v prodeji také:
Permanentka Čapek na provázku
3 představení za 660 Kč / 450 Kč pro studenty a seniory
(Ze života hmyzu + Trapná muka + Hordubal)